Lancia Fulvia Coupe

Τετάρτη 28 Δεκεμβρίου 2011

Άφθαρτος παραμένει μέχρι σήμερα ο μύθος αυτού του μικρού σπορ αυτοκινήτου, που λατρεύτηκε κι αγαπήθηκε όσο λίγα του καιρού του…
Η κουπέ έκδοση της σειράς Fulvia παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1965 στη Γενεύη. Eμπνευστής των νεανικών της γραμμών ήταν ο Πιέρο Καστανιέρο, ο άνθρωπος που «υπέγραψε» επίσης τις τετράθυρες Fulvia και τις παλαιότερες Flavia. Αρχικά κυκλοφόρησε με κινητήρες 1,2 λίτρων και ισχύ 79 ίππων, οι οποίοι την «συνόδευαν» μέχρι το 1969. Σε αυτές τις εκδόσεις έκαναν την πρώτη εμφάνισή τους το 1966 τα διακριτικά HF (ακρωνύμια της φράσης «άλτα φιντελιτά», που σημαίνει «υψηλή πιστότης»), τα οποία είχαν σκοπό είχαν να υποδηλώσουν την βελτίωση ως προς την μείωση του βάρους της και την ενίσχυση της ιπποδύναμης. Το αποτέλεσμα ήταν επιτυχημένο, αφού έδωσε στο αυτοκίνητο ισχύ 8 ακόμη ίππων. Τον επόμενο χρόνο ο κυβισμός της Coupe ανέβηκε στα 1,3 λίτρα (S) και το 1968, στο Τορίνο, παρουσιάστηκε η ΗF των 1.584 κ.εκ. με τους 115 ίππους. Eξελισσόμενη συνέχεια και υφιστάμενη βελτιώσεις, η σπορ Ιταλίδα ολοκλήρωσε την ένδοξη σταδιοδρομία της το 1976 με τις εκδόσεις Coupe 3 Montecarlo & Safari, που παρουσιάστηκαν τρία χρόνια νωρίτερα στην έκθεση του Λονδίνου.
Μια γοητευτική δοκιμή
«Ο κόσμος του αυτοκινήτου θα ήταν αληθινά φτωχότερος χωρίς τις Fulvia Coupe» έγραφε ο Κώστας Καββαθάς τον Σεπτέμβριο του 1971, έχοντας μόλις ολοκληρώσει για το τεύχος του επόμενου μήνα το διπλό τεστ των 1,3 S και 1,6 HF. Η θαυμάσια ποιότητα κατασκευής τους και το εκπληκτικό κόκκινο χρώμα τους, τον είχαν κυριολεκτικά «αιχμαλωτίσει». Κι αφού περιέγραψε αναλυτικά την εμπειρία του από τη συμβίωση μαζί τους, ευχήθηκε κάποια από αυτές να μείνει κοντά του για πολύ καιρό ακόμη.        
H Fulvia στους αγώνες
Αμέτρητα είναι τα ράλλυ στα οποία συμμετείχε το αυτοκίνητο, σε επίπεδο διεθνών και εθνικών πρωταθλημάτων. Οι πιο λαμπερές όμως σελίδες της αγωνιστικής του ιστορίας γράφτηκαν από τις 1,6 HF των Κάλστρομ, Λάμπινεν και Μουνάρι. Θα χρειαζόταν ένα ολόκληρο βιβλίο για να αναφερθούμε εφ όλης της ύλης, γι αυτό και θα σας θυμίσουμε τις πιο ξεχωριστές στιγμές: ο πρώτος κέρδισε δύο συνεχόμενες φορές το RAC, ενώ ο δεύτερος νίκησε με αυτές τα ράλλυ της Πορτογαλίας και του Μαρόκο. Όσο για τον Ιταλό, πέρα από τη μεγάλη νίκη του στο χιονισμένο Μόντε το ’72, αξιώθηκε να κατακτήσει στο τιμόνι της την επόμενη χρονιά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ.

TEXNIKA XAΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 4κύλινδρος σε διάταξη V
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.298 (1,3 S) & 1.584 κ.εκ. (1,6 HF)
ΙΣΧΥΣ: 91 & 115 ίπποι στις 6.000 σ.α.λ.
ΡΟΠΗ: 12,1 χλγμ./4.900 σ.α.λ. & 16,0 χλγμ./5.100 σ.α.λ.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: στους εμπρός τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ: χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΑΝΩΤΑΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 175 & 180 χλμ/ώρα
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ: 13,5 & 9,5 δλ.
ΜxΠxΥ: 3,98x1,56x1,32 μ.
ΜETAΞONIO: 2,33 μ.
ΒΑΡΟΣ: 825 & 930 κιλά
 
Πηγή:www.4troxoi.g
Share this article :
 
Support : S.Karamousketas | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Livadeia - Potpourri - All Rights Reserved
Template Developed by S.Karamousketas Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger