ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΤΕΛΗ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΧΩΡΑ: Μπαίνει «λουκέτο» σε 127 εφορίες

Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2012

Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση των ΔΟΥ στη χώρα, έως τέλος του έτους: Στην Αττική παραμένουν 41 ΔΟΥ και καταργούνται 28. Στη Θεσσαλονίκη παραμένουν 11 ΔΟΥ (καταργούνται 6). Σε 13 νομούς παραμένουν από 2 ΔΟΥ και κλείνουν 35. Σε 36 νομούς παραμένει 1 εφορία και καταργούνται 58. Το όφελος για τη διετία 2013-2014 θα είναι 15 εκατ. ευρώ

«Λουκέτο» σε 127 εφορίες σε ολόκληρη τη χώρα μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου βάζει το υπουργείο Οικονομικών.

Στόχος είναι η εξοικονόμηση 15 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη διετία.

Την απόφαση αυτή έλαβε χθες το πρωί ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Στουρνάρας, ο οποίος ενημερώθηκε για το πόρισμα της Ειδικής Επιτροπής Ενοποιήσεων ΔΟΥ.
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση των ΔΟΥ στη χώρα, έως τέλος του έτους:
Στην Αττική παραμένουν 41 ΔΟΥ και καταργούνται 28.
Στη Θεσσαλονίκη παραμένουν 11 ΔΟΥ (καταργούνται 6).
Σε 13 νομούς (Αιτωλοακαρνανίας, Αργολίδας, Αχαΐας, Βοιωτίας, Δωδεκανήσου, Εβρου, Ηρακλείου, Κοζάνης, Κυκλάδων, Λάρισας, Μαγνησίας, Πέλλας και Χαλκιδικής) παραμένουν από 2 ΔΟΥ και κλείνουν συνολικά 35.
Σε 36 νομούς παραμένει 1 εφορία και καταργούνται συνολικά 58.

Οπως δήλωσε ο κ. Στουρνάρας: «Αναδιαρθρώνεται ο χάρτης των ΔΟΥ σε ολόκληρη τη χώρα. Πλέον θα έχουμε καλύτερη λειτουργία, με περισσότερους ελέγχους, περισσότερα έσοδα και μικρότερο κόστος».

Οι εφορίες που θα παραμείνουν σε λειτουργία είναι 114 και επιλέχθηκαν όπως αναφέρεται στο πόρισμα με οικονομικά κριτήρια, όπως η φοροδοτική ικανότητα και ο αριθμός συναλλασσομένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα). Επιπλέον, ελήφθησαν υπόψη κοινωνικά και γεωγραφικά κριτήρια, όπως η δυσκολία πρόσβασης, ο νησιωτικός και ορεινός χαρακτήρας, καθώς και οι ακριτικές-παραμεθόριες περιοχές, με σκοπό όπου καταργούνται ΔΟΥ να δημιουργηθούν Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών.


Τα Γραφεία αυτά θα στεγαστούν στα υφιστάμενα κτίρια των ΟΤΑ ή των ΚΕΠ, με σκοπό τόσο την εξυπηρέτηση των πολιτών σε ενιαίους χώρους όσο και την επίτευξη συνεργειών μείωσης του συνολικού κόστους λειτουργίας τους.

Το όφελος από τις ενοποιήσεις των ΔΟΥ ανέρχεται σε 800.000 ευρώ ανά μήνα, ενώ το αντίστοιχο κόστος θα ανέλθει σε 4 εκατ. ευρώ και συνεπώς θα αποσβεστεί σε περίπου 5 μήνες. Το συνολικό όφελος κατά τη διετία 2013-2014 θα ανέλθει σε 15 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον το υπουργείο Οικονομικών θα προβεί σε ενέργειες ένταξης των δαπανών αυτών στο ΕΣΠΑ, ώστε το κράτος να επιχορηγηθεί κατά 95% από την ΕΕ και άρα η τελική οικονομική επιβάρυνση να είναι ελάχιστη.

Εξοικονόμηση
Η εξοικονόμηση κόστους προκύπτει από την παράδοση μισθωμένων κτιρίων (π.χ. κτίριο ΔΟΥ Αγίας Παρασκευής με ετήσιο μίσθωμα 264.000 ευρώ, κτίριο ΔΟΥ Τούμπας με ετήσιο μίσθωμα 157.000 ευρώ, κτίριο ΔΟΥ Β' Πατρών με ετήσιο μίσθωμα 176.000 ευρώ, κτίριο ΔΟΥ Β' Κέρκυρας με ετήσιο μίσθωμα 127.000 ευρώ) και τη μεταστέγαση σε ιδιόκτητα κτίρια.

Οπουδήποτε δεν διατίθενται ιδιόκτητα κτίρια, διενεργούνται άμεσα διαγωνισμοί, με σκοπό τη μείωση των μισθωμάτων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, η βελτίωση της λειτουργίας των εφοριών θα προκύψει από την ενοποίηση του διάσπαρτου προσωπικού των υφιστάμενων ΔΟΥ. Οπως τονίζεται, η πλειοψηφία των ΔΟΥ Β' Τάξης είχαν λιγότερους από 10 εργαζομένους, ενώ παράλληλα σε ΔΟΥ Α' Τάξης υπήρχαν τμήματα με 1 εργαζόμενο και τις καθιστούσε μη παραγωγικές.

«Πλέον κάθε ΔΟΥ θα διαθέτει επαρκή στελέχωση, ώστε τα τμήματα των ΔΟΥ να γίνουν πιο παραγωγικά και αποτελεσματικά, εστιάζοντας στη συλλογή εσόδων για το κράτος, σε διενέργεια περισσότερων ελέγχων καθώς και την πάταξη της φοροδιαφυγής» προστίθεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.

Κώστας Τσαχάκης
Share this article :
 
Support : S.Karamousketas | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Livadeia - Potpourri - All Rights Reserved
Template Developed by S.Karamousketas Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger