Η υγραεριοκίνηση παραμένει φθηνή επιλογή

Παρασκευή, 16 Νοεμβρίου 2012

Ως η πλέον φθηνή και συμφέρουσα εναλλακτική επιλογή παραμένει για τους οδηγούς αυτοκινήτων η υγραεριοκίνηση, καθώς μετά ακόμη και την ελαφρά αύξηση του ΕΦΚ κατά 7-9 λεπτά του ευρώ που επιβλήθηκε στο υγραέριο κίνησης από την ημέρα κατάθεσης του πολυνομοσχεδίου, η τιμή πώλησής του εξακολουθεί να είναι χαώδης έναντι της βενζίνης.

Ακόμη κι έτσι λοιπόν, η τιμή πώλησής του από τα εξειδικευμένα πρατήρια υγραεριοκίνησης θα υπολείπεται τουλάχιστον κατά 0,67 ευρώ έναντι του λίτρου βενζίνης, λαμβάνοντας ως ενδεικτική τιμή της πώλησης της βενζίνης τα 1,64 ευρώ, έναντι προβλεπόμενης τιμής πώλησης του υγραερίου τα 0,97 ευρώ ανά λίτρο.

Πώς θα φτάσει εκεί, πλησιάζοντας για πρώτη φορά στην «απαγορευμένη» περιοχή του ενός ευρώ; Συνυπολογίζοντας απλά ότι σε κάθε λίτρο υγραερίου το αυξημένο ποσό φόρου που θα αναλογεί είναι 0,18 ευρώ/λίτρο, αντί ποσού 0,11 ευρώ/λίτρο που ίσχυε έως την 5η Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα την αύξηση της τελικής του τιμής στα 0,97 ευρώ ανά λίτρο έναντι 0,88 ευρώ ανά λίτρο ενδεικτικής τιμής πώλησης του υγραερίου κίνησης μέχρι τώρα. Η τελική επιβάρυνση φτάνει στα 9 λεπτά του ευρώ, εκ των οποίων τα 2 λεπτά είναι ΦΠΑ.

ΑΠΩΛΕΙΑ 60 ΕΚΑΤ. ΑΠΟ ΕΣΟΔΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΩΝ

Και σ’ αυτή όμως την ελεγχόμενη τιμή αύξησης του υγραερίου κίνησης, έναντι των λοιπών και σαφώς πιο δυσβάσταχτων εναλλακτικών που έχει ο Ελληνας οδηγός, δριμεία κριτική επιφύλαξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εισαγωγέων και Εγκαταστατών Αεριοκίνησης.

Διαμαρτυρόμενος έντονα για την πολιτική και ζητώντας «επανεξέταση της παράλογης αύξησης της τιμής του ΕΦΚ Υγραερίου Κίνησης», ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εισαγωγέων και Εγκαταστατών Αεριοκίνησης ανέφερε σε ανακοίνωσή του τα εξής:

«Με απόφαση του υπουργού Οικονομικών επήλθε αύξηση του ΕΦΚ του υγραερίου κίνησης στις 5/11/12 στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα 2013-2016. Ερωτούμε τον υπουργό κ. Στουρνάρα πώς αυξήθηκε η τιμή την επόμενη σε όλα σχεδόν τα πρατήρια υγραερίου της χώρας, την 6/11/12 και πριν την ψήφιση των μέτρων. Σε ερώτηση της δημοσιογράφου του ΣΚΑΪ κυρίας Τσαπανίδου σχετικά με το θέμα στον κ. Γιακουμάτο η απάντηση ήταν τα μέτρα θα περάσουν έτσι και αλλιώς, τι νόημα έχει αν έγινε η αύξηση μία μέρα πριν», υπογράμμιζε η σχετική ανακοίνωση του Συλλόγου.

«Το μεσοπρόθεσμο προβλέπει έσοδα από την αύξηση του ΕΦΚ του υγραερίου κίνησης ύψους 21 εκατ. ευρώ στον κρατικό προϋπολογισμό, αυτό που δεν προβλέπει είναι η απώλεια 60 και πλέον εκατ. ευρώ από τα έσοδα των μετατροπών, (μία μετατροπή των 1.000 περίπου ευρώ επιστρέφει στο κράτος καθαρά το ποσό των 300-350 ευρώ ) με το ποσό του ΦΠΑ του παραβόλου μετατροπής κ.τ.λ. Αυτά χωρίς τις απώλειες 5.000 και πλέον θέσεων εργασίας στον κλάδο και τα έσοδα του κράτους από την ύπαρξη εκατοντάδων συνεργείων μετατροπής στην ελληνική επικράτεια».

ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑΑΣΘΕΝΕΣΤΕΡΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ

Αντιδράσεις και μάλιστα έντονες υπήρξαν και από την πλευρά της Ενωσης Πρατηριούχων Υγραερίου Αυτοκινήτων, η οποία σε ανακοίνωσή της την περασμένη εβδομάδα σημείωνε ότι η αγορά υγραεριοκίνησης έχει ολότελα «παγώσει», ενώ δεν υπάρχει ούτε μία προσθήκη συστήματος σε αυτοκίνητα.

Με βάση τις φημολογίες που κυκλοφορούσαν για την αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης (ΕΦΚ) στο υγραέριο κίνησης, η Ενωση Πρατηριούχων Υγραερίου Αυτοκινήτων υπενθύμιζε ότι στην τελευταία τριετία της οικονομικής ύφεσης ο κλάδος των πρατηρίων υγραερίου κίνησης είναι ο μόνος που παρουσίασε αλματώδη αύξηση και νέες επενδύσεις.

Τα πρατήρια από 38-40 το 2009 υπερβαίνουν σήμερα τα 250 (από μετατροπή πρατηρίων υγρών καυσίμων αλλά και ίδρυση νέων), υπό ίδρυση βρίσκονται 50-80 ακόμη, ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα τα εξειδικευμένα συνεργεία υγραεριοκίνησης αυτοκινήτων αυξήθηκαν από 45 σε πλέον των 500 πανελλαδικά, καθώς συνεχώς ιδρύονται νέα.

Επισημαίνεται στην ανακοίνωση της Ενωσης ότι ο ειδικός φόρος κατανάλωσης υγραερίου κίνησης αυξήθηκε το 2011 από 125 ευρώ/τόνο σε 200 ευρώ/τόνο (αύξηση 75 ευρώ), με αποτέλεσμα η Ελλάδα να είναι στις πρώτες θέσεις ΕΦΚ στην Ευρώπη. Η Ενωση εκτιμά ότι το όφελος του Δημοσίου από ενδεχόμενη αύξηση του ΕΦΚ θα είναι πολύ μικρότερο από το υπολογιζόμενο με βάση τα μεγέθη του 2011, λόγω της περαιτέρω μείωσης της κατανάλωσης που θα προκαλέσει η αύξηση της τελικής τιμής για τον καταναλωτή. Επιπλέον, εκτιμά ότι θα μειωθούν πολύ τα έσοδα του Δημοσίου από την αντίστοιχη μείωση εσόδων από ΦΠΑ, φόρο εισοδήματος εταιρειών εμπορίας, πρατηρίων, συνεργείων, εργαζομένων και άλλα, όπως και των ασφαλιστικών ταμείων.

«Το υγραέριο κίνησης, πέραν της οικολογικής διάστασής του (ένεκα της οποίας τα άλλα κράτη της Ευρώπης, όπως και των ΗΠΑ, Αυστραλίας, Ιαπωνίας, Κίνας, Κορέας, Καναδά, κ.ά. έχουν θεσπίσει σημαντικά οικονομικά και άλλα κίνητρα), απετέλεσε λύση για τα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα (τα οποία ενδεχομένως θα ακινητοποιήσουν με κατάθεση πινακίδων και τα δικά τους αυτοκίνητα), αλλά και για μικροεπιτηδευματίες που κράτησαν τις επιχειρήσεις τους, μειώνοντας το λειτουργικό τους κόστος», υπογράμμιζε μεταξύ άλλων η ανακοίνωση.

πηγή: εφημεριδα ΚΕΡΔΟΣ
Share this article :
 
Support : S.Karamousketas | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Livadeia - Potpourri - All Rights Reserved
Template Developed by S.Karamousketas Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger