Πόσο κοστίζει το JEEP που αγοράσατε.....σήμερα;

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013


Αυτό ήταν το τελειωτικό χτύπημα. Η απόφαση που ελήφθη να επανέλθει ο «φόρος πολυτελούς διαβίωσης» στα αυτοκίνητα με κινητήρα άνω των 1929 κυβικών, κατέστησε πραγματικά ασύμφορη την κατοχή και τη χρήση ενός ΙΧ με μεγάλο κινητήρα. Τα τέλη κυκλοφορίας, ο νέος φόρος, το τεκμήριο αλλά και η κατανάλωση καυσίμου, αφενός μετατρέπουν σε άπιαστο όνειρο την απόκτηση ενός τζιπ, αφετέρου καθιστούν πραγματικό εφιάλτη τη συντήρησή του για όσους είχαν την …ατυχία (όπως αποδεικνύεται στην πράξη να το αποκτήσουν στο παρελθόν). Τα νούμερα, όπως αναλύονται στη συνέχεια, είναι εφιαλτικά:
Α. Εισφορά
Η εισφορά, ήρθε για να μείνει. Την γνωρίσαμε το 2011. Τότε είχε έκτακτο χαρακτήρα καθώς επιβλήθηκε για μια χρονιά και μόνο. Όσοι έχετε αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, θυμάστε ότι το συγκεκριμένο χαράτσι, αναγκαστήκατε να το πληρώσετε με το λεγόμενο «τριπλό» εκκαθαριστικό το οποίο μεταξύ άλλων περιελάμβανε το τέλος επιτηδεύματος και την εισφορά αλληλεγγύης. Το τέλος επιτηδεύματος, μονιμοποιήθηκε και αυξήθηκε κιόλας. Η εισφορά αλληλεγγύης μονιμοποιήθηκε και αυτή και ενσωματώθηκε στοεκκαθαριστικό της εφορίας. Ήρθε η ώρα λοιπόν να μονιμοποιηθεί και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης για τα ΙΧ με κινητήρα άνω των 1929 κυβικών. Ο φόρος, έχει ως βάση υπολογισμού, το τεκμήριο του αυτοκινήτου. Για τα ΙΧ με κινητήρα έως 2500 κυβικά, ο φόρος υπολογίζεται με συντελεστή 5% επί των τεκμηρίων ενώ για ΙΧ με ακόμη μεγαλύτερο κινητήρα, ο συντελεστής ανεβαίνει στο 10%. Τι προκύπτει από τις πράξεις; Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί:
Παραδείγματα υπολογισμού του φόρου:

Β. Τεκμήριο

Παρά τις πληροφορίες ότι τα τεκμήρια διαβίωσης θα μειωθούν, κάτι τέτοιο τελικώς δεν συνέβη. Απεναντίας, αυτό που συνέβη είναι ότι μειώθηκαν τα εισοδήματα όλων μας. Έτσι, η κάλυψη των τεκμηρίων και το 2013, θα είναι σαφώς δυσκολότερη. Ποια είναι τα τεκμήρια για ΙΧ μεγάλου κυβισμού; Δείτε τον σχετικό πίνακα.

Γ. Τέλη κυκλοφορίας
Τα τέλη κυκλοφορίας για τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από τον Νοέμβριο του 2010, υπολογίζεται με βάση τον κινητήρα. Κατ’ ελάχιστο, για ένα ΙΧ 2000 κυβικών είναι 660 ευρώ ενώ για αυτοκίνητα από 4000 κυβικά και πάνω είναι 1320 ευρώ. Δείτε και τα σχετικά κλιμάκια:
1929-2357                             660
2358-3000                             880
3001-4000                             1100
4001 και άνω                        1320

Αν προσθέσουμε λοιπόν τον φόρο πολυτελούς διαβίωσης και τα τέλη κυκλοφορίας, για ένα ΙΧ 2000 κυβικών… ξεκινάμε από τα 1100 ευρώ. Χωρίς στο ποσό αυτό να συνυπολογίζουμε το κόστος της βενζίνης. Ένα ΙΧ μεγάλου κυβισμού, μπορεί να καταναλώνει 12 ή και 13 λίτρα βενζίνης για να διανύσει μια απόσταση 100 χιλιομέτρων. Με την αμόλυβδη στα 1,7 ευρώ, τα 100 χιλιόμετρα κοστίζουν 22 ευρώ ενώ τα 15.000 χιλιόμετρα που κατά μέσο όρο διανύει ένα αυτοκίνητο, φτάνουμε στα 3315 ευρώ. Τι μας έμεινε; Ασφάλεια και service. Γι’ αυτά χρειάζονται τουλάχιστον 1000-1400 ευρώ τον χρόνο, ανάλογα και με την αξία του αυτοκινήτου. Συμπέρασμα; Ένα δίλιτρο αυτοκίνητο κοστίζει τουλάχιστον 6000 ευρώ ετησίως ή 500 ευρώ τον μήνα. Το αντέχετε;
Share this article :
 
Support : S.Karamousketas | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Livadeia - Potpourri - All Rights Reserved
Template Developed by S.Karamousketas Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger