Τελευταίες Ενημερώσεις

Δημοφιλείς Αναρτήσεις

Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κλέαρχος Περγαντάς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Κλέαρχος Περγαντάς. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΠΡΟΣ Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ ΒΟΙΩΤΙΑΣ

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Το ΠΑΣΟΚ του κ. Βενιζέλου για λόγους απολύτως ψευδείς και συκοφαντικούς αποφάσισε να μην έχει καμία πολιτική σχέση μαζί μου .
Είναι προφανές, ότι η απόφαση αυτή αποτελεί ύψιστη πολιτική τιμή για μένα αφού ο κ. Βενιζέλος, με τη συμμετοχή του στην αντιπροεδρία της Κυβέρνησης, απαξίωσε πολιτικά θεσμούς , κοινωνία και βέβαια το ίδιο το ΠΑΣΟΚ το οποίο πλέον δεν ανιχνεύεται σε καμία δημοκοπική μέτρηση.
Είναι πασίγνωστο ότι για τη δουλειά μου και το ήθος μου η κοινωνία των πολιτών με τίμησε για πολλά χρόνια με ευρύτατες πλειοψηφίες που υπερέβαιναν τα ποσοστά του ΠΑΣΟΚ.

Τέλος επειδή οι δεσμοί μου με την μεγάλη δημοκρατική παράταξη είναι ακατάλυτοι και ουδείς μπορεί να τους διαγράψει με κομματικές ανακοινώσεις, είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσω να εργάζομαι και να μάχομαι για την ανατροπή πολιτικών που ισοπέδωσαν δημοκρατικές κατακτήσεις και δικαιώματα πολλών δεκαετιών.

Μήνυμα Περγαντά για Πάσχα 2013

Δευτέρα 29 Απριλίου 2013


Σύσκεψη Περγαντά με τον Υφυπουργό αρμόδιο για το ΕΣΠΑ,. Βιρβιδάκη

Κυριακή 24 Μαρτίου 2013


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
«Σύσκεψη του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας, κ. Περγαντά με τον  Υφυπουργό αρμόδιο για το ΕΣΠΑ, κ. Βιρβιδάκη και τον Γενικό Γραμματέα, κ. Γιαννούση για το Περιφερειακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας»

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε την  Παρασκευή 22 Μαρτίου 2013, στο Υπουργείο Ανάπτυξης, με  τον Υφυπουργό κ. Κυριάκο Βιρβιδάκη αρμόδιο για το ΕΣΠΑ στην οποία συμμετείχε ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς, ο Γενικός Γραμματέας ΕΣΠΑ και Δημοσίων Επενδύσεων κ Γιώργος Γιαννούσης, υπηρεσιακά στελέχη του Υπουργείου και της ΕΔΑ Στερεάς Ελλάδας.
Αντικείμενο της συνάντησης αποτέλεσε η πορεία υλοποίησης του Περιφερειακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ, που έχει εκχωρηθεί στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ενώ έγινε ιδιαίτερη αναφορά στα έργα προτεραιότητας.
Ο Υφυπουργός επεσήμανε ότι κύρια προτεραιότητά του είναι  η επίσπευση υλοποίησης του ΕΣΠΑ και η εισροή κοινοτικών πόρων απαραίτητων για τη χώρα μας, κατά τη δύσκολη αυτή οικονομική συγκυρία.
Ο  Γενικός Γραμματέας ΕΣΠΑ και Δημοσίων Επενδύσεων αναφέρθηκε στην υψηλή απορρόφηση του Προγράμματος Στερεάς Ελλάδας και στην ικανοποιητική εξέλιξη των έργων, που υλοποιούνται.
Σύμφωνα με στοιχεία του Ολοκληρωμένου πληροφοριακού Συστήματος (15-3-2013) οι εντάξεις ανέρχονται στα 371,68 εκ. € ποσοστό 174,85 % επί της εκχώρησης των 212,57 εκ. €,  οι συμβάσεις στα  251,24  εκ. €, ποσοστό 118,19 % και οι δαπάνες στα 155 εκ. €, ποσοστό 73 % το όποιο είναι το υψηλότερο στη χώρα.
Ο Περιφερειάρχης, κ. Κλέαρχος Περγαντάς αναφέρθηκε στην ουσιαστική δουλειά που έχει γίνει στη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, ενώ συζήτησε με τον Υπουργό και τον Γενικό Γραμματέα για τα αιτήματα υπερδέσμευσης, που έχει υποβάλλει στο Υπουργείο για τη χρηματοδότηση σημαντικών έργων υποδομών, δηλαδή να δοθούν περισσότερα χρήματα , έτσι ώστε να υλοποιηθούν ώριμα έργα απαραίτητα για την ολοκλήρωση βασικών υποδομών.
Ζήτησε, να εκχωρηθούν στη Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας χρήματα   του Προγράμματος Στερεάς Ελλάδας , τα οποία δεν απορροφούνται  (π.χ Ψηφιακή Σύγκλιση) έτσι ώστε να υλοποιηθούν περισσότερα έργα και να υπάρξει μεγαλύτερη απορρόφηση
Σύμφωνα με τον Υφυπουργό και  τον Γενικό Γραμματέα υπάρχει διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι ώστε να υπάρξει μείωση της Εθνικής Συμμετοχής στο ΕΣΠΑ από 15% στο 5% λόγω των δημοσιονομικών δυσκολιών. Αυτό θα επιφέρει μείωση του Προγράμματος του ΕΣΠΑ . Για αυτό το λόγο ο  Περιφερειάρχης , όπως είχε πράξει με επιτυχία και στο παρελθόν  , ζήτησε να εξαιρεθεί το Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας από τη μείωση της εθνικής συμμετοχής  έτσι ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε  μείωση του προϋπολογισμού του ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας .
Αναφορικά με το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Στερεάς Ελλάδας (0766), προϋπολογισμού 150 εκατ. €, το οποίο είναι ένα πρόγραμμα αποκλειστικά από εθνικούς πόρους,  ο κ. Περγαντάς ζήτησε να υπάρχει ομαλή και συνεχής ροή χρηματοδότησης, έτσι ώστε να ολοκληρωθούν όλα τα έργα, που έχουν ενταχθεί και συμβασιοποιηθεί.
Ο Περιφερειάρχης έθεσε την ένταξη του οδικού δικτύου της Εύβοιας στα διευρωπαϊκά δίκτυα.
Μετά το πέρας της συνάντησης ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς εξέφρασε την ικανοποίησή του από τη σύσκεψη  και τόνισε: «Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας υλοποιεί με ταχείς ρυθμούς τις δράσεις του ΕΣΠΑ, που της έχουν εκχωρηθεί. Από τη πρώτη μέρα που αναλάβαμε την διαχείριση του Προγράμματος συνεργαστήκαμε αρμονικά και αποδοτικά με όλους τους φορείς της Περιφέρειας, τα Υπουργεία καθώς και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και καταφέραμε να έχουμε χειροπιαστά αποτελέσματα. Παράλληλα, στα πλαίσια της προετοιμασίας για την 5η Προγραμματική Περίοδο, βρισκόμαστε σε συνεχή διαβούλευση με όλους τους κοινωνικούς και οικονομικούς μας εταίρους έτσι ώστε να ετοιμάσουμε ένα Πρόγραμμα ρεαλιστικό, προσαρμοσμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις αλλά και στις πραγματικές ανάγκες της Περιφέρειας μας για ανάπτυξη, καταπολέμηση της ανεργίας και αναβάθμιση των υποδομών».

Περγαντάς προς Υπουργό Παιδείας

Δευτέρα 11 Φεβρουαρίου 2013


ΜΗΝΥΜΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΙΟΡΤΕΣ

Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 2012

Εύχομαι το 2013 να είναι μια χρονιά με υγεία και προσωπική ευτυχία, αντοχές κι ελπίδα για όλους.

Αυτά τα δύσκολα χρόνια που περνάμε ως χώρα, απ΄τη μια έχουν επιδεινωθεί οι συσχετισμοί για την οικονομία και την κοινωνία κι απ΄την άλλη έχουν μετατοπισθεί οι προσδοκίες μας σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.
Η γενικευμένη αυτή κρίση ενεργοποίησε τα αντανακλαστικά της κοινωνίας, και μαζί με τη διαμαρτυρία και τη ρήξη χαράζει νέους δρόμους απαιτήσεων για αξιοκρατία και κοινωνική δικαιοσύνη.

Αυτά τα χρόνια δοκιμάζονται οι αντοχές μας. Αυτή την εποχή αναθεωρούνται παράλληλα οι αρχές και οι αξίες μας. Στην αιώνια παρουσία της διαλεκτικής το καλό και το κακό συνυπάρχουν σαν τις δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Σαν άνθρωποι και σαν κοινωνία είμαστε ικανοί και για τα δύο.

Ας ελπίσουμε ότι το 2013 θα είμαστε ικανοί για το καλό. Ας αναδειχτεί μέσα από την κρίση ένα αναθεωρημένο και υγιές σύστημα, που να μπορεί να δημιουργήσει σταθερές βάσεις για το αύριο όλων μας.
Κι ας δούμε τη νέα χρονιά σαν μια καινούργια αρχή. Σαν αρχή μιας νέας δυναμικής για να προσεγγίσουμε αρχές και αξίες που θα θεμελιώνουν κοινωνική συνοχή, αλληλεγγύη και συνύπαρξη ανθρώπων και κοινωνιών.
Χρόνια πολλά – καλή χρονιά

Συνάντηση Περγαντά με τον Αν. Υπ. Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρο Καλογιάννη

Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


«Συνάντηση  του Περιφερειάρχη Στερεάς  Ελλάδας Κλέαρχου Περγαντά με τον αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Σταύρο Καλογιάννη»

Συνάντηση είχε στην Αθήνα την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου 2012, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς με τον αναπληρωτή υπουργό, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σταύρο Καλογιάννη. Στη συνάντηση παραβρέθηκε ο Υφυπουργός Επικρατείας & κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Σίμος Κεδίκογλου. Συμμετείχαν οι Αντιπεριφερειάρχες Εύβοιας κ. Θανάσης Μπουραντάς & Φωκίδας κ. Γιώτα  Γαζή, ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων κ. Διονύσης Μακρής και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Αντικείμενο της συνάντησης ήταν η εξέλιξη των οδικών έργων στη Περιφέρεια.
Συζητήθηκε η ολοκλήρωση των  τμημάτων του ΠΑΘΕ «παράκαμψη Στυλίδας» και «Σπερχειός- Ροδίτσα», τα οποία θα ολοκληρωθούν εντός του καθορισμένου χρονοδιαγράμματος των 18 μηνών. Το υπολειπόμενο τμήμα της παράπλευρης οδού από Σκάρφεια μέχρι  Θερμοπύλες δημοπρατείται άμεσα. Όσον αφορά στον οδικό άξονα Λαμία  - Καρπενήσι, το τμήμα από Καστρί έως την Μακρακώμη προϋπολογισμού 25 εκατ ευρώ εκτελείται κανονικά,  ενώ για τα τμήματα από Σταυρό μέχρι Νεοχωράκι και  από Νεοχωράκι μέχρι  Ανατολική είσοδο σήραγγας Τυμφρηστού προκηρύσσονται οι μελέτες.
Έγινε αναφορά στον οδικό άξονα Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) για τον οποίο το υπουργείο προγραμματίζει την  υλοποίηση.
Στη συνάντηση τέθηκαν  και τα οδικά έργα της Εύβοιας, με κυρίαρχο την  Παράκαμψη Χαλκίδας. Με δεδομένη την ωριμότητα του έργου,  συζητήθηκαν οι δυνατότητες δημοπράτησης του.
Αναφορά έγινε και  στην  Παράκαμψη Βασιλικού. Επιπλέον τέθηκε το θέμα των συνεχών κατολισθήσεων στη περιοχή Δερβένι – Άγιος Ιωάννης ο Ρώσος-  και ο Υπουργός δεσμεύτηκε να αντιμετωπιστεί άμεσα το πρόβλημα. Όσον αφορά στην Παράκαμψη Αιδηψού ολοκληρώνονται οι μελέτες για την δημοπράτηση του έργου.
Σε σχέση με το έργο Σχηματάρι – Χαλκίδα που υλοποιήθηκε μέσω του ΠΕΠ Στερεάς Ελλάδας 2000-2006, ξεκινάει η τελική στρώση της αντιολισθηρής ασφάλτου.
Επόμενο θέμα στη συνάντηση ήταν  η επικείμενη υλοποίηση  τμήματος του οδικού άξονα Θερμοπύλες –  Αντίρριο και συγκεκριμένα είναι ώριμο για δημοπράτηση  το τμήμα Ιτέα -Γαλαξίδι προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ ενώ παράλληλα προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό οι μελέτες στο τμήμα Θερμοπύλες - Άμφισσα &  Ιτέα -Ναύπακτο (από κόμβο Γαλαξιδίου). Θετικά αντιμετώπισε  ο Υπουργός το πρόβλημα των βραχοπτώσεων στου Δελφούς και δεσμεύτηκε για γρήγορη αποκατάσταση.
Αναφορά έγινε επίσης στη παράκαμψη Αράχωβας και στη ανατολική παράκαμψη Θήβας για τις οποίες οι μελέτες εξελίσσονται ικανοποιητικά.
Τέλος συζητήθηκε το ζήτημα  λειτουργίας και συντήρησης της σήραγγας Τυμφρηστού.
«Πολύ σημαντικά κρίνονται τα αποτελέσματα της σημερινής συνάντησης για την Περιφέρεια μας»  ανέφερε ο Περιφερειάρχης επισημαίνοντας ότι «μετά από τεράστιες προσπάθειες έχουν δρομολογηθεί  σημαντικά οδικά έργα,   που θα συμβάλλουν στην  ενίσχυση των μεταφορών, στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και στην  ισόρροπη ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας».

Ένταξη «Λειτουργικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης ΧΥΤΑ Λιβαδειάς»

Δευτέρα 19 Νοεμβρίου 2012



Υπογράφθηκε από τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχο Περγαντά η ένταξη στο ΕΣΠΑ του έργου με τίτλο: «Λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ΧΥΤΑ Λιβαδειάς», προϋπολογισμού 2.391.995,66 €.

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχου Περγαντά εντάχθηκε και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, το έργο με τίτλο: «Λειτουργική και περιβαλλοντική αναβάθμιση ΧΥΤΑ Λιβαδειάς», µε προϋπολογισµό 2.391.995,66 € με Δικαιούχο τον Δήμο Λεβαδέων , το οποίο συγχρηματοδοτείται από Εθνικούς πόρους και πόρους του Ταμείου Συνοχής, στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2007 -2013», και των δράσεων που έχουν εκχωρηθεί στην Ενδιάμεση Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Με την έναρξη του έργου θα πραγματοποιηθούν χωματουργικές εργασίες διαμόρφωσης και εξομάλυνσης του αναγλύφου, για την αντιστήριξη του οποίου θα κατασκευαστεί μετωπικό ανάχωμα. Στη συνέχεια θα κατασκευασθούν έργα τελικής κάλυψης, έργα διαχείρισης στραγγισμάτων και έργα διαχείρισης βιοαερίου. Θα ακολουθήσει η εκτέλεση έργων περιβαλλοντικής παρακολούθησης και ελέγχου, που θα περιλαμβάνουν γεωτρήσεις παρακολούθησης των υπόγειων υδάτων και διαφυγής βιοαερίου, μάρτυρες καθίζησης στο απορριμματικό ανάγλυφο και δειγματοληψία επιφανειακών υδάτων. Η δράση θα ολοκληρωθεί με τα έργα φύτευσης αποκατεστημένου χώρου και σύστημα άρδευσης αυτών, με τις απαραίτητες οικοδομικές εργασίες κατασκευής και επέκτασης του οικίσκου, με την προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αυτόματης ζύγισης – λειτουργία γεφυροπλάστιγγας και συστήματος παρακολούθησης μέσω καμερών και την εγκατάσταση τριτοβάθμιας επεξεργασίας στραγγισμάτων.

Ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, κ. Κλέαρχος Περγαντάς επισήμανε: «Προχωρούμε στη χρηματοδότηση με το ποσό των 2.391.995,66 € για την υλοποίηση μιας ακόμη σημαντικής παρέμβασης στον τομέα της διαχείρισης απορριμμάτων. Ολοκληρώνουμε με ταχείς ρυθμούς την αξιολόγηση των προτάσεων των Δήμων και εντάσσουμε έργα για την καίρια αντιμετώπιση του προβλήματος των σκουπιδιών. Στη προσπάθειά μας αυτή για την περιβαλλοντική αλλά και τη συνολικότερη αναβάθμιση της Στερεάς Ελλάδας, οι Δήμοι της Περιφέρειας αποτελούν πολύτιμους συνεργάτες μας, με πολύ ουσιαστική συνδρομή στην επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων καθώς και στην έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων». 

Από ΕΣΠΑ νέο έργο : «Ανάπλαση – Ενοποίηση δικτύου πεζοδρόμων συνολικού προϋπολογισμού 1.169.170,92 €.

Παρασκευή 26 Οκτωβρίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Με απόφαση του Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχου Περγαντά εντάσσεται και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ το νέο έργο με τίτλο: «Ανάπλαση – Ενοποίηση δικτύου πεζοδρόμων (πεζόδρομος οδού Καλλιαγκάκη, οδού Μπουφίδου, χώρος πρώην ΚΤΕΛ και πεζοδρόμια οδού Σπυρίδωνος)», συνολικού προϋπολογισμού 1.169.170,92 €.


Υπογράφεται  από τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδας Κλέαρχο Περγαντά η νέα απόφαση ένταξης για τη χρηματοδότηση από το  Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Θεσσαλίας – Στερεάς Ελλάδας - Ηπείρου 2007 - 2013» του έργου: «Ανάπλαση – Ενοποίηση δικτύου πεζοδρόμων (πεζόδρομος οδού Καλλιαγκάκη, οδού Μπουφίδου, χώρος πρώην ΚΤΕΛ και πεζοδρόμια οδού Σπυρίδωνος)», συνολικού προϋπολογισμού 1.169.170,92 €.


Το συγκεκριμένο έργο αφορά στην ανάπλαση των δημοτικών οδών Μπουφίδου,  Καλλιαγκάκη, του χώρου των πρώην ΚΤΕΛ και των πεζοδρομίων της οδού Σπυρίδωνος. Περιλαμβάνει την ανάπλαση της οδού Καλλιαγκάκη από την οδό Γεωργαντά έως και την πλατεία Εθν. Αντίστασης σε μήκος 90μ. στη συνέχεια την ανάπλαση του κοινόχρηστου χώρου (πρώην ΚΤΕΛ), την ανάπλαση της οδού Μπουφίδου από την Πλ. Εθν.Αντίστασης έως την Πλ.Λουκά Μέγα σε μήκος 200μ. και την ανακατασκευή διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Σπυρίδωνος. Οι παρεμβάσεις που θα γίνουν περιλαμβάνουν αποξήλωση των στοιχείων της σημερινής διαμόρφωσης, εκσκαφές υποδομών όπου απαιτείται και επίστρωση με νέα υλικά στους χώρους κίνησης πεζών και οδηγό όδευσης τυφλών, υποδομή ηλεκτροφωτισμού, δικτύου απορροής ομβρίων, ενίσχυση του πρασίνου όπου απαιτείται και τοποθέτηση νέου εξοπλισμού (φωτιστικά, καθιστικά, προστασία δένδρων, κάδοι).
Ο Περιφερειάρχης επεσήμανε: «Εξασφαλίζουμε χρηματοδότηση 1.169.170,92 € για την υλοποίηση ενός σημαντικού έργου ανάπλασης – ενοποίησης δικτύου πεζοδρόμων, συνολικής έκτασης 4.300 τετρ. μέτρων στην πόλη της Λιβαδειάς», ενώ τόνισε: «Ολοκληρώνουμε με ταχείς ρυθμούς την αξιολόγηση των προτάσεων των Δήμων και εντάσσουμε έργα αναπλάσεων, με τα οποία στοχεύουμε σε σημαντική αναβάθμιση της αισθητικής και της λειτουργικότητας των αστικών κέντρων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας».

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ, κ. ΚΛΕΑΡΧΟΥ ΠΕΡΓΑΝΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ κ. JOHANNES HAHN.

Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Με τον Επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης κ. Johannes Hahn, συναντήθηκε την Παρασκευή 19 Οκτωβριου 2012, ο Περιφερειάρχης, κ. Κλέαρχος Περγαντάς, σε κοινή προγραμματισμένη σύσκεψη εργασίας.
Στόχος της συνάντησης, στην οποία συμμετείχαν οι 13 Περιφερειάρχες, στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Υπουργείου, και των Διαχειριστικών  Αρχών  ήταν η συζήτηση για την επιτάχυνση της πορείας του ΕΣΠΑ, η αντιμετώπιση των προβλημάτων και η κατάθεση προτάσεων και θέσεων για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου και των υπό επεξεργασία Κανονισμών της Ε.Ε. εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
Ο Επίτροπος κ. Johannes Hahn αναφέρθηκε στην ομιλία του στη στρατηγική έξυπνης εξειδίκευσης για την περιφερειακή καινοτομία και την διοικητική ικανότητα των Περιφερειών και στον προγραμματισμό και τον καταμερισμό εργασιών για το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ο Περιφερειάρχης κ. Κλέαρχος Περγαντάς, κατά την τοποθέτησή του, παρουσίασε θέσεις και προτάσεις για την αποτελεσματική υλοποίηση του ΕΣΠΑ. Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε σε κεντρικά θέματα του ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα :
Στην επιτυχημένη υλοποίηση και απορρόφηση των εκχωρημένων ποσών στην Στερεά Ελλάδα με ταυτόχρονο αίτημα για περισσότερη εκχώρηση. Συγκεκριμένα επί  εκχώρησης 212.573.378 € έχουν αναληφθεί συμβάσεις ύψους  249,95 εκατ. €, ήτοι ποσοστό 117,58 % και έχουν δηλωθεί στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα δαπάνες 139,62 εκατ. €, ήτοι ποσοστό 65,68 % που παραμένει ένα από τα υψηλοτέρα στην Ελλάδα

Στη δυνατότητα μεταφοράς πόρων μεταξύ των αξόνων του προγράμματος, στο πλαίσιο μιας αναθεώρησης που θα κατευθύνεται στις ανάγκες της Στερεάς Ελλάδας.
Στην απρόσκοπτη υλοποίηση των δράσεων του Κοινωνικού Ταμείου καθώς παρά την υψηλή ανεργία  δεν έχει δοθεί στην Περιφέρεια, λόγω Στόχου 2,  η δυνατότητα χρηματοδότησης ανέργων και ευπαθών ομάδων
Στην επιπλέον ενίσχυση της Στερεάς Ελλάδας, με την υλοποίηση των σημαντικών έργων μέσα από τομεακά προγράμματα των Υπουργείων και ειδικά από το Επιχειρησιακά Προγράμματα  της Προσπελασιμότητας και του Περιβάλλοντος
Στην αναγκαιότητα συμμετοχής της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στην επόμενη Ε΄ Προγραμματική Περίοδο, με διαφορετικούς και πραγματικούς όρους. Δεδομένης της κρίσιμης οικονομικής συγκυρίας, το κριτήριο του ΑΕΠ δεν θα πρέπει να αποτελεί τον μοναδικό δείκτη ευημερίας των Περιφερειών, αλλά να συνεκτιμηθεί ένα σύνολο δεικτών, όπως για παράδειγμα η ανεργία, η αλλαγή των ετών αναφοράς και συγκεκριμένα να τεθεί ως βάση η τριετία 2009-2011, ώστε να αποδίδεται η πραγματική οικονομική κατάσταση των Περιφερειών. Ο Επίτροπος δεσμεύτηκε να μεταφέρει την συγκεκριμένη πρόταση, για την οποία εξέφρασε θετική άποψη, στα αρμόδια όργανα.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ετοιμάζεται με γοργό και συντονισμένο ρυθμό για την επόμενη περίοδο. Διαβουλεύεται με τους Φορείς και σχεδιάζει την Στρατηγική της και τους Στόχους συνυφασμένους πάντα με την σημερινή οικονομική κατάσταση ,
Όπως επεσήμανε  ο Περιφερειάρχης  «Οι συναντήσεις με τον Επίτροπο, τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης είναι για μας κορυφαία γεγονότα. Με την ανταλλαγή απόψεων και θέσεων και με ρεαλιστικές προτάσεις επιδιώκουμε να βελτιώσουμε τις διαδικασίες υλοποίησης του ΕΣΠΑ, ειδικά μέσα από έναν αναβαθμισμένο και ουσιαστικά συμμετοχικό ρόλο του νέου θεσμού της αιρετής Περιφέρειας , αλλά και να διαμορφώσουμε την στρατηγική  μας για την επόμενη προγραμματική περίοδο που είναι: η ισόρροπη κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη  με σεβασμό στο περιβάλλον  και παράλληλα η βελτίωση του επιχειρηματικού και επενδυτικού περιβάλλοντος και προώθηση καινοτόμων επενδύσεων σε όλους τομείς όπου  διαθέτουμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (αγροτικός τομέας - ενέργεια – τουρισμός –κομβική θέση)  με λειτουργία της Περιφέρειας  ως ισχυρού αυτοδιοικητικού οργάνου.


Προς αυτή την κατεύθυνση είναι απαραίτητο να ολοκληρωθούν άμεσα   οι βασικές υποδομές (μεταφορές – ευρυζωνικά δίκτυα-  βασικές περιβαλλοντικές δράσεις), ο χωρικός σχεδιασμός (χωροταξικές μελέτες- πολεοδομικές – κτηματολόγιο), η Διοικητική μεταρρύθμιση - ηλεκτρονική διακυβέρνηση με απλούστευση θεσμικών και διαχειριστικών διαδικασιών και τέλος η ενεργοποίηση της συμμετοχής μας σε διευρωπαϊκά δίκτυα.
Με αυτό το πλαίσιο εργαζόμαστε δημιουργικά,  συντονίζοντας τη δράση μας έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε το όφελος. Η  συνεργασία όλων μας είναι απαραίτητη.»

Περγαντάς, ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας της ΕΝΠΕ στο Στρασβούργο

Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Την Τρίτη 16/10/2012 ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Κλέαρχος  Περγαντάς, ως επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας της ΕΝΠΕ, θα συμμετέχει στην Ολομέλεια του Κογκρέσου Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών του Συμβουλίου της Ευρώπης  που θα πραγματοποιηθεί στο Στρασβούργο, 16-18 Οκτωβρίου 2012.

Συνάντηση Περγαντά με Υπ. Αγρ. Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αθανάσιο Τσαυτάρη

Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

Συνάντηση είχε την Παρασκευή 5 Οκτωβρίου, ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Κλέαρχος Περγαντάς με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, παρουσία του Ειδικού Γραμματέα Κοινοτικών Πόρων και στελεχών του Υπουργείου και της Περιφέρειας. 

Στη συνάντηση εργασίας συζητήθηκε το πρόγραμμα Αλέξανδρος Μπαλτατζής το οποίο αφορά μεγάλα Δημόσια έργα αγροτικών υποδομών στη Στερεά Ελλάδα. Συζητήθηκε η εξέλιξη των εκτελούμενων έργων αλλά ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην υπογραφή σύμβασης για το αρδευτικό δίκτυο Ανατολικής Βίστριζας, προϋπολογισμού 27 εκ. ευρώ, στην άμεση δημοπράτηση της Β’ φάσης του αρδευτικού Λιβαδειάς προϋπολογισμού 11,2 εκ. ευρώ, ενώ συζητήθηκε το θέμα του φράγματος Ψαχνών Εύβοιας προϋπολογισμού 28,215 εκ. ευρώ και ιδιαίτερα το θέμα των απαλλοτριώσεων .

Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σήμερα για την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας 2012-2014

Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου σήμερα στη Λαμία, με κεντρικά θέματα την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας 2012-2014 και ενημέρωση για την Ε΄Προγραμματική Περίοδο 2014 - 2020 από τον Περιφερειάρχη Κλέαρχο Περγαντά

Στη Λαμία, έγινε στις 27 Σεπτεμβρίου του 2012, η τακτική συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Στερεάς Ελλάδας, με κορυφαία θέματα της ημερήσιας διάταξης τα εξής :

1. Την έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την περίοδο 2012 – 2014 και των διαδικασιών κατάρτισής του.

Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό προγραμματικό κείμενο, το οποίο περιλαμβάνει ιεραρχημένες και κοστολογημένες όλες τις δράσεις και τα έργα που υλοποιεί, δρομολογεί και επιδιώκει η Στερεά Ελλάδα. Πρόκειται για μια μεγάλη και ευρεία δουλειά σε επίπεδο πρωτογενούς καταγραφής των αναγκών της Περιφέρειας σε όλους τους θεματικούς τομείς, με προτεραιότητες και προϋπολογισμούς από όλες τις πηγές χρηματοδότησης : το ΕΣΠΑ, τα Ειδικά Προγράμματα της Περιφέρειας, τους ΚΑΠ και τους λοιπούς Εθνικούς πόρους.
Στον Επιχειρησιακό Προγραμματισμό, περιλαμβάνονται 1660 συνεχιζόμενες και νέες δράσεις, ονοματισμένες και συγκεκριμένες. Οι αναγκαίες και άμεσης προτεραιότητας δράσεις, φτάνουν σε συνολικό προϋπολογισμό 954 εκ. € με προοπτική πενταετίας.

Βεβαίως το Επιχειρησιακό, ως δυναμικό Πρόγραμμα, έχει τη δυνατότητα να συμπεριλάβει και άλλες προτάσεις και να τροποιηθεί ανάλογα με το πώς αξιολογούνται κατά περίπτωση οι ανάγκες της Περιφέρειας.

Τα δομικά χαρακτηριστικά και η φιλοσοφία εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος, ο δυναμικός χαρακτήρας και οι δυνατότητες προσαρμογής του κειμένου, η συμβολή του στη διαφάνεια λειτουργίας της Περιφέρειας και στο δημοκρατικό προγραμματισμό, οι ανοιχτές διαδικασίες εκπόνησής του και η συμπλήρωσή του με παράρτημα όλων των έργων που υλοποιούνται στη Στερεά Ελλάδα από άλλους φορείς, έτσι ώστε να λειτουργεί ως ενιαίο ενημερωτικό και προγραμματικό κείμενο, ήταν τα βασικά στοιχεία που τονίστηκαν, κατά την τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Κλέαρχου Περγαντά, ο οποίος, μεταξύ άλλων, είπε :

«Για πρώτη φορά λοιπόν, καταρτίστηκε ένα πλήρες Πρόγραμμα. Καταγράφηκαν όλες οι επιδιώξεις της Περιφέρειας, με συγκεκριμένο, σαφή και αναλυτικό τρόπο. Το Επιχειρησιακό αποτέλεσε την κατάλληλη ευκαιρία για να διατυπώσουμε ρητά, όχι μόνο ποιος είναι ο προσανατολισμός της Στερεάς Ελλάδας, αλλά και να εξειδικεύσουμε μέσα από ποιες δράσεις επιδιώκουμε την επίτευξή του. Το Επιχειρησιακό είναι, επομένως, ένας συνολικός προγραμματισμός :
  • για το τι υλοποιούμε και σκοπεύουμε να υλοποιήσουμε εμείς ως Περιφέρεια.
  • για το τι διεκδικούμε από άλλους φορείς
  • για τις δράσεις με τις οποίες στηρίζουμε χρηματοδοτικά και λειτουργικά την πρωτοβάθμια Αυτοδιοίκηση
  • για το τι μπορούμε να προγραμματίσουμε αξιοποιώντας την τρέχουσα και την επερχόμενη, από το 2014, συγχρηματοδοτούμενες περιόδους.

Με αυτή τη φιλοσοφία, επιδιώξαμε, το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας 2012 -2014 να αποτελεί έναν Οδηγό Προγραμματισμού, που θα είναι η βάση  και για άλλα προγραμματικά κείμενα.

Το θέμα που συζητούμε, η παρουσίαση και η έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας για την περίοδο 2012 -2014, είναι εξαιρετικά σημαντικό για δύο λόγους :

  • Ο πρώτος λόγος είναι αυτός, που μόλις αναφέρθηκα, δηλαδή η σημασία του ως ολοκληρωμένου προγραμματικού κειμένου, με μεσοπρόθεσμο χαρακτήρα.

  • Ο δεύτερος λόγος είναι ότι το περιεχόμενο του Επιχειρησιακού Προγράμματος κατοχυρώνει τη διαφάνεια της λειτουργίας μας και τη συνέπειά μας στις αρχές του δημοκρατικού προγραμματισμού. Γνωστοποιεί σε όλους, θεσμικούς, παραγωγικούς, κοινωνικούς, συλλογικούς φορείς και στους πολίτες την τωρινή και την μεσοπρόθεσμη δραστηριότητά μας. Γνωστοποιεί, τελικά, τα έργα μας, τις διεκδικήσεις μας, τις προθέσεις μας.»

Επίσης, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε αναλυτικά στις ανοιχτές διαδικασίες που ακολουθήθηκαν, με δημοσιοποίηση και διαβούλευση πέραν της προβλεπόμενης από το θεσμικό πλαίσιο, με στόχο την ουσιαστική συμμετοχή των θεσμικών, παραγωγικών και κοινωνικών εταίρων, καθώς και των βουλευτών στην εκπόνηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος.
Τέλος, ευχαριστώντας για τη συνδρομή τους και τη συμβολή τους, τους φορείς, την Εκτελεστική Επιτροπή, τα Υπηρεσιακά στελέχη και τους συνεργάτες, ο Περιφερειάρχης πρόσθεσε :

«Προσδοκούμε ότι το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της Περιφέρειας θα μας εκφράζει όλους και θα δημοσιοποιηθεί ως αποτέλεσμα συλλογικής δουλειάς και έγκρισης από το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Ελπίζουμε δε, ότι θα αποτελέσει ένα βασικό και αξιόπιστο προγραμματικό «εργαλείο», που θα αξιοποιηθεί τόσο από εμάς, όσο και από άλλους φορείς, με κυρίαρχο στόχο την υλοποίηση, τη δρομολόγηση και τη διεκδίκηση δράσεων προς όφελος της Στερεάς Ελλάδας και της κοινωνίας.»

2. Την ενημέρωση για την Ε΄προγραμματική περίοδο 2014 – 2020

Στα βασικά σημεία της 1ης εγκυκλίου για το σχεδιασμό της Ε΄προγραμματικής περιόδου, στη δυνατότητα νέας αφετηρίας για τη Στερεά Ελλάδα, στη δυναμική διαδικασία προετοιμασίας με ανοιχτή και διαρκή διαβούλευση, αλλά και στο δύσκολο αγώνα που πρέπει να δώσει η Περιφέρεια για να διεκδικήσει και να πετύχει περισσότερα και θετικότερα για τη Στερεά Ελλάδα, εστιάστηκε ο κ. Περγαντάς, κατά την τοποθέτησή του, λέγοντας τα εξής :

«Στις βασικές αρχές αυτής της 1ης εγκυκλίου περιλαμβάνεται, μια καλή εξέλιξη  για τη Στερεά Ελλάδα. Η Περιφέρειά μας εντάσσεται σε ενδιάμεση κατηγορία Περιφερειών, μεταξύ του 75 – 90 % του κοινοτικού μέσου όρου, γεγονός που διαμορφώνει για μας μια αφετηρία που είναι πιο κοντά στην κοινωνικο – οικονομική μας πραγματικότητα.

Θετικό επίσης παραμένει το γεγονός της ενίσχυσης της χώρας μας με κονδύλια του Ταμείου Συνοχής, που σε ότι αφορά τη Στερεά Ελλάδα, ενισχύει τις επιδιώξεις μας για την ολοκλήρωση μεγάλων δικτύων μεταφορών και επικοινωνιών, καθώς και δράσεων περιβάλλοντος.

Η 1η Εγκύκλιος για την Ε΄προγραμματική περίοδο, μεταξύ άλλων, προσδιορίζει 11 θεματικούς στόχους για την επίτευξης της Στρατηγικής Ευρώπη 2020.
Θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι, μέσα από τη γενική περιγραφή των 11 θεματικών στόχων, δεν διαφαίνεται να καλύπτονται οι ανάγκες της Περιφέρειας σε υποδομές, ιδίως μεταφορών.
Θα μπορούσε ακόμα να ισχυριστεί ότι, δεν υπάρχει προφανής διαφορά των 11 θεματικών στόχων από τον ισχύοντα σήμερα Στόχο 2 της ανταγωνιστικότητας.
Θα μπορούσαμε, επιπλέον, όλοι μας να συμφωνήσουμε ότι η Στερεά Ελλάδα έχει πολλαπλάσιες, διευρυμένες και ίσως πιο απαιτητές ανάγκες να αντιμετωπίσει.
Όμως, εκείνο που μπορούμε και πρέπει να διαπιστώσουμε, είναι ότι σήμερα, πιο πολύ από κάθε άλλη εποχή, είναι ανάγκη να εστιάσουμε στα πραγματικά, στα διαρθρωτικά μας προβλήματα.

Η βασική πρόκληση για την επόμενη προγραμματική περίοδο, είναι η μεγιστοποίηση της συμβολής των διαρθρωτικών ταμείων στην αναστροφή του κλίματος ύφεσης και ταυτόχρονα στην ανάπτυξη μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις. Παρεμβάσεις που θα πολλαπλασιάζουν τα αποτελέσματα και θα προσθέτουν αξία σε κάθε περιοχή και συνολικά στην Περιφέρειά μας.
Βεβαίως, στρατηγική επιδίωξη είναι η δημιουργία θέσεων απασχόλησης, η τόνωση της αγοράς εργασίας και η αποκατάσταση της τρωθείσας από την κρίση κοινωνικής συνοχής.»

Ακόμα, ο Περιφερειάρχης, απευθύνθηκε ανοιχτά στους φορείς της Στερεάς Ελλάδας, με τη συνεργασία των οποίων θα διαμορφωθεί το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ε΄περιόδου, επισημαίνοντας :

«Όλοι μας, θεσμικοί, παραγωγικοί, κοινωνικοί φορείς, που καλούμαστε να συμμετέχουμε στο σχεδιασμό του Περιφερειακού Προγράμματος της Ε΄Προγραμματικής περιόδου, πρέπει να εστιάσουμε στον κοινό μας στόχο : την οικονομική τόνωση και την κοινωνική συνοχή. Πρέπει να μετατρέψουμε την μέχρι τώρα εμπειρία μας σε φρέσκιες ιδέες και καινοτόμες προτάσεις. Όλοι μαζί να δημιουργήσουμε μια δεξαμενή συγκροτημένων, σαφών, συνεκτικών και ρεαλιστικών προτάσεων για να εκπονήσουμε ένα εφαρμόσιμο και αποτελεσματικό πρόγραμμα για την περίοδο 2014-2020.

Προχωρούμε σε μια διαδικασία η οποία είναι υπό διαμόρφωση.
Οι Κανονισμοί των Ταμείων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν έχουν εγκριθεί.
Ο προϋπολογισμός που θα λάβει η χώρα μας για τη νέα περίοδο 2014-2020 δεν έχει οριστικοποιηθεί.
Η Αρχιτεκτονική των προγραμμάτων της νέας περιόδου δεν έχει σχεδιαστεί. Ακόμα, σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις για την αναδιάρθρωση του πλαισίου εφαρμογής των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων.

Ωστόσο, ξεκινάμε όπως οφείλουμε να ξεκινήσουμε :

Πρώτον, έχοντας ήδη προχωρήσει σε διαδικαστικές – οργανωτικές ενέργειες, όπως η δημιουργία πλατφόρμας και forum  στην ιστοσελίδα της Διαχειριστικής Αρχής, η ενημέρωση των φορέων και η σύσταση της Ομάδας Σχεδιασμού του Προγράμματος. Σήμερα δε, διευρύνουμε την ενημέρωση στο Περιφερειακό Συμβούλιο και μέσω αυτού δημοσιοποιούμε την έναρξη των διαδικασιών κατάρτισης του προγράμματος της νέας περιόδου.

Δεύτερον, σχεδιάζοντας το νέο μας πρόγραμμα από «κάτω προς τα πάνω», με ανοιχτή συμμετοχή των φορέων σε αυτή την διαδικασία. Προηγουμένως αναφέρθηκα σε μια συνθετική συνεργασία όλων με κοινό στόχο την εκπόνηση του περιφερειακού μας προγράμματος 2014-2020. Μια συνεργασία που θα εξειδικεύσουμε και θα δομήσουμε με διαρκή διαβούλευση και με τη δυναμική να προχωρά με βάση τις συνθήκες και τις εξελίξεις που θα διαμορφώνονται σε όλες τις διαδικασίες σχεδιασμού.

Σήμερα σηματοδοτούμε την έναρξη μιας διαδικασίας, στην οποία όλοι πρέπει να εστιάσουμε με προσοχή, υπευθυνότητα και πνεύμα σύνθεσης. Για δύο λόγους :

Ο ένας λόγος είναι ότι, κανείς άλλος, αλλά εμείς και οι φορείς της Περιφέρειας, με τις προτάσεις μας, τις απόψεις μας και την ψήφο μας, θα φτιάξουμε το συγχρηματοδοτούμενο προγραμματικό κείμενο, το οποίο θα καθορίσει τις προτεραιότητες του τόπου και της κοινωνίας σε βάθος χρόνου. Και σ΄αυτό το κείμενο θα πρέπει να βάλουμε το δημιουργικό μας προβληματισμό, την περιφερειακή συνείδηση, τη γόνιμη σκέψη, την κοινωνική κουλτούρα μας.
Ο άλλος και πολύ σοβαρός λόγος είναι ότι αυτή η περίοδος, η περίοδος σχεδιασμού της Ε΄προγραμματικής περιόδου, είναι παράλληλα ένας μεγάλος και δύσκολος αγώνας, για να διεκδικήσουμε και να κατοχυρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερα, όσο το δυνατόν θετικότερα για τη Στερεά Ελλάδα. Γιατί από μόνο του το κριτήριο του ΑΕΠ, με βάση το οποίο χαρακτηριζόμαστε Περιφέρεια σε μετάβαση, δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα του τόπου μας. Δεν αποτυπώνει την πραγματική κατάσταση της Στερεάς Ελλάδας, όπως τις επιπτώσεις της παρατεταμένης ύφεσης, την υψηλή ανεργία, την ύπαρξη απομακρυσμένων περιοχών, τις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες, τις αναπτυξιακές ανισότητες, την κάθετη μείωση της οικονομικής δραστηριότητας και τις συνεπαγόμενες απειλές του κοινωνικού ιστού.

Ο σχεδιασμός λοιπόν της Ε΄προγραμματικής περιόδου, είναι μια καλή αφορμή, να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα με μια νέα ματιά. Να εργαστούμε δημιουργικά, με σύγκλιση, να συγχρονίσουμε το βηματισμό μας και να συντονίσουμε τη δράση μας έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε το όφελος.
Πιστεύω πως αυτή η συγκυρία θα αναδείξει όσα μας ενώνουν και πως η συνεργασία όλων μας θα λειτουργήσει θετικά, εποικοδομητικά και κυρίως αποτελεσματικά.»


Ως μια από τις πιο δημιουργικές και παραγωγικές συνεδριάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου, χαρακτήρισε τη σημερινή ο Περιφερειάρχης, τονίζοντας : «Σήμερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο συζητήσαμε δυο κορυφαία θέματα : το Επιχειρησιακό μας Πρόγραμμα και το σχεδιασμό της Ε΄Προγραμματικής Περιόδου, θέματα συνδεόμενα και εφαπτόμενα.  Στην ουσία δηλαδή μιλήσαμε για τον προσανατολισμό της Στερεάς Ελλάδας τα επόμενα χρόνια. Αυτή η συνεδρίαση σηματοδοτεί μια περίοδο σύνθετης, εντατικής, σκληρής, αλλά ταυτόχρονα πολύ ενδιαφέρουσας δουλειάς για την Περιφέρεια. Έχουμε ένα σαφώς περιγεγραμμένο πρόγραμμα μέχρι το 2014 και δρομολογούμε το νέο συγχρηματοδοτούμενο προγραμματικό κείμενο μέχρι το 2020.

Σήμερα μιλήσαμε για ολοκληρωμένο προγραμματισμό. Το Επιχειρησιακό μας Πρόγραμμα μέχρι το 2014 καταγράφει ανάγκες, ιεραρχεί προτεραιότητες και δρομολογεί πρωτοβουλίες και διεκδικήσεις. Ένα πρόγραμμα που αναδεικνύει σε όλους τους τομείς, τι χρειάζεται και τι επιδιώκει η Στερεά Ελλάδα.
Παράλληλα λοιπόν με τα όσα επιδιώκουμε από το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ε΄περιόδου, εμείς θέλουμε να διεκδικήσουμε και να πετύχουμε περισσότερα για τον τόπο μας και την κοινωνία. Θέλουμε το Ειδικό Αναπτυξιακό Πρόγραμμα να υλοποιηθεί και να διευρυνθεί, έτσι ώστε να καλύψει και να αντιμετωπίσει σε μεγαλύτερο βαθμό τις ανάγκες μας. Θέλουμε και τα άλλα Ειδικά Προγράμματα να προχωρήσουν. Θέλουμε να εξομαλυνθούν οι χρηματοροές, έτσι ώστε να υλοποιούμε άμεσα και απρόσκοπτα, όλα όσα προγραμματίζουμε. Θέλουμε η χώρα μας να ξεπεράσει την ύφεση και η αναστροφή αυτή να αποδώσει ξανά στην Περιφέρεια όσα στερείται σήμερα με τους ασφυκτικούς δημοσιονομικούς περιορισμούς.

Σήμερα παράλληλα κάναμε ένα νέο άνοιγμα στους φορείς και στην κοινωνία. Δημοσιοποιήσαμε τον προγραμματισμό μας, ενώ παράλληλα καλέσαμε ανοιχτά όλους να δουλέψουμε συνθετικά για τη νέα προγραμματική περίοδο. Να δώσουμε βάρος στον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε τον πλούτο του τόπου μας και να τον κάνουμε κινητήριο μοχλό για την οικονομία μας, να τον κάνουμε εφαλτήριο για τη βελτίωση του επιπέδου της ζωής μας.»

Θετική εξέλιξη υπήρξε για τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης

Τρίτη 25 Σεπτεμβρίου 2012


ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θετική εξέλιξη υπήρξε για τα Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης  βάσει του εγγράφου της Γενικής Γραμματέως Δια Βίου Μάθησης σύμφωνα με το οποίο έχει εξασφαλιστεί από τον τακτικό  προϋπολογισμό 2012  κονδύλι για την κάλυψη  παρεμβάσεων  σχετικά  με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης των Δήμων της Περιφέρειας  Στερεάς Ελλάδας.

Επισυνάπτουμε το έγγραφο της  Γενικής Γραμματέως Δια Βίου Μάθησης




Δελτίο Τύπου Περιφέρειας Στερεάς - για Ζημιές σε καλλιέργειες από έντονα καιρικά φαινόμενα.....

Δευτέρα 24 Σεπτεμβρίου 2012

Ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα στη γεωργία.
 

κ. Πρόεδρε

    Σας γνωρίζουμε ότι από τα ακραία καιρικά φαινόμενα (χαλαζόπτωση, βροχόπτωση και ισχυροί άνεμοι) που εκδηλώθηκαν στις 14 και 15 Σεπτεμβρίου 2012 στους Δήμους Λιβαδειάς και Ορχομενού και συγκεκριμένα στις Τοπικές Κοινότητες:
Μαυρονερίου, Δαυλείας, Αγ.Βλασίου, Χαιρωνείας, Ακοντίου, και Διονύσου,
προκλήθηκαν ζημιές σε καλλιέργειες συνολικής εκτάσεως 30.000 στρεμμάτων περίπου. Οι καλλιέργειες αυτές είναι βαμβάκι, αραβόσιτος, ελαιόδενδρα, μηδική, βιομηχανική τομάτα, κηπευτικά και οπωροφόρα δένδρα (φυστικιές  Αιγίνης).        
    Επίσης ζημιές διαπιστώθηκαν σε σταύλους, Θερμοκήπιο, κ.λ.π.  και το ποσοστό ζημιάς των πιο πάνω σε πολλές περιπτώσεις ανέρχεται σε 100%.
    Οι καλλιέργειες βάμβακος, αραβοσίτου, μηδικής, βιομηχανικής τομάτας, κηπευτικών, φυστικιών Αιγίνης, κ.α. βρίσκονται στο στάδιο της ωρίμανσης και συγκομιδής.
     
     Οι ζημιές κατά κατηγορία καλλιεργειών κ.λ.π., έκταση και ποσοστό ζημιάς και κατά Τοπική  Κοινότητα , ύστερα από στοιχεία της Υπηρεσίας μας, εντοπίζονται σε :

Α) Περιοχή Μαυρονερίου με ποσοστό ζημιάς από 70-100%.

1. Φυτικό κεφάλαιο
α) Ελαιώνες,  250 στρέμματα περίπου.
β) Αμπέλια, 30 στρέμματα περίπου.
2. Φυτική Παραγωγή.
α) Βαμβάκι, 2800 στρέμματα περίπου.
β) Αραβόσιτος, 300 στρέμματα περίπου.   
γ) Μηδική, 1000 στρέμματα περίπου.
δ) Βιομ.Τομάτα, 100στρέμματα περίπου.
3 Έγγειο Κεφάλαιο.
Ένας στάβλος 400 τ.μ. καταστράφηκε από ανεμοθύελλα.    

Β) Περιοχή Δαυλείας, με ποσοστό ζημιάς από 50-100%.

1. Φυτικό κεφάλαιο
α) Ελαιώνες,  6000 στρέμματα περίπου.
β) Αμπέλια, 60 στρέμματα περίπου.
2. Φυτική Παραγωγή.
α) Βαμβάκι, 800 στρέμματα περίπου.
β) Αραβόσιτος, 100 στρέμματα περίπου.   
γ) Μηδική, 400 στρέμματα περίπου.

Γ) Περιοχή Χαιρωνέιας με ποσοστό ζημιάς από 20-80%.

1. Φυτικό κεφάλαιο
α) Φυστικίες Αιγίνης,  150 στρέμματα περίπου.
2. Φυτική Παραγωγή.
α) Βαμβάκι, 3000 στρέμματα περίπου.
β) Αραβόσιτος, 100 στρέμματα περίπου.   
γ) Μηδική, 50 στρέμματα περίπου.
δ) Βιομ.Τομάτα, 150 στρέμματα περίπου.

Δ) Περιοχή Αγ.Βλασίου με ποσοστό ζημιάς από 20-60%.

1. Φυτικό κεφάλαιο
α) Ελαιώνες,  1000 στρέμματα περίπου.
β) Ακτινίδια, 15 στρέμματα περίπου.
2. Φυτική Παραγωγή.
α) Βαμβάκι, 2800 στρέμματα περίπου.
β) Αραβόσιτος, 200 στρέμματα περίπου.   
γ) Μηδική, 500 στρέμματα περίπου.




Ε) Περιοχή Διονύσου με ποσοστό ζημιάς από 20-80%.

1. Φυτικό κεφάλαιο
α) Ελαιώνες,  200 στρέμματα περίπου.
β) Αμπέλια, 20 στρέμματα περίπου.
2. Φυτική Παραγωγή.
α) Βαμβάκι, 1800 στρέμματα περίπου.
β) Κηπευτικά, 50 στρέμματα περίπου.   

ΣΤ) Περιοχή Ακοντίου με ποσοστό ζημιάς από 20-50%.

1. Φυτικό κεφάλαιο
α) Ελαιώνες,  100 στρέμματα περίπου.
2. Φυτική Παραγωγή.
α) Βαμβάκι, 1000 στρέμματα περίπου.
3. Έγγειο Κεφάλαιο.
Ένα θερμοκήπιο 4 στρεμμάτων (καταστροφή γυάλινης σκεπής).

Ζ) Περιοχή Διστόμου
1.Έγγειο Κεφάλαιο.
Ένας σταύλος – αποθήκη 5000 τ.μ. κάηκε από κεραυνό. Επίσης κάηκαν ζωοτροφές ( 15.000 κιλά περίπου καρπός και 3000 δέματα μηδικής).   
Η)Τέλος στις Τοπικές Κοινότητες Παρορίου, Βασιλικών, Ανθοχωρίου, Πρ.Ηλία, Θουρίου και Ρωμαίϊκο,
προκλήθηκαν ζημιές από την έντονη βροχόπτωση σε καλλιέργειες βάμβακος, εκτάσεως 10.000 περίπου στρεμμάτων και με ποσοστό ζημιάς, από 10-50%.  

Γίνεται αντιληπτό ότι η προκληθείσα συνολική ζημιά  φέρνει σε  τραγική θέση  τους ζημιωθέντες καλλιεργητές  των περιοχών αναφοράς, καθόσον οι καλλιέργειες βρίσκονταν στο στάδιο της συγκομιδής ,με υψηλό καλλιεργητικό κόστος, διαταράσσοντας τον κοινωνικό και οικονομικό ιστό και για το λόγο αυτό η έγκαιρη ανακούφιση τους θα πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για την πολιτεία, λαμβάνοντας υπόψη και το γεγονός της περιόδου κρίσης που διανύουμε.
Παρακαλούμε για τις άμεσες δικές σας ενέργειες που αφορούν στην έγκαιρη καταγραφή και εκτίμηση των ζημιών αλλά και στην καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων.


        Με εκτίμηση
                                                                                           Σταμάτης Καπελέρης
                                                                                            Αντιπεριφερειάρχης
 

 
Support : S.Karamousketas | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. Livadeia - Potpourri - All Rights Reserved
Template Developed by S.Karamousketas Inspired by Sportapolis Shape5.com
Proudly powered by Blogger